tisdag 9 juni 2009

Debut

Nu kastar jag mig handlöst in i bloggvärlden, måste få prova jag också.
Först en förklaring till mitt valda bloggnamn ;
för 23 år sedan 1986, släppte den fantastiska folkmusikgruppen Norrlåtar en lpskiva med titeln Känslans Partisan. Albumet uppkallat efter sången.

En slagkraftig text av Björn Sjöö, som tillsammans med den magiska musiken går rakt till hjärtat. Finns att lyssna på hos musiksajten Spotify, men då på en samlingsskiva, Korpens Tid. Jag lägger en länk till låten, som jag hoppas funkar för den som har tillgång till Spotify.

Försök att inte börja dansa till dessa toner och du borde börja! Dansa ...

Det bor en liten typ
djupt i vår själ
En liten ilsken typ
som inte vill oss väl
Han ger oss order
att göra det vi ska
och att strunta i
om det vi gör är bra
Så om du tar ett initiativ
så vet du vem
som sticker med sin kniv
Det är den lilla typen i din själ
en liten typ som inte vill oss väl

Han sitter gömd
bland organen dagen lång
och hugger till
så fort du vill brista ut i sång
Han lär dig skämmas
och lär dig veta hut
Han lär dig gränsen för
var din förmåga ska ta slut
du ska ej tro det finns nånting som du kan
Han är Jantelagens vaktmästare han
den lilla typen djupt uti vår själ
En liten typ som inte vill oss väl

Ta och släng ut den gamle sabotören
Släpp in en KÄNSLANS PARTISAN
släng ut den gamle sabotören
Ge plats, ge plats
för KÄNSLANS PARTISAN


http://open.spotify.com/track/1BdooYr6D3yDLtIaHOphcX

Tack till Norrlåtar för dessa och många fler hoppingivande verser.

Lyssna och följ instruktionerna !

Magnus A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar